استفاده از ظرفیت گروه‌های خودجوش طلبه و دانشجوهای جوان در حمایت از کالای ایرانی و تقبیح قاچاق

استفاده از ظرفیت گروه‌های خودجوش طلبه و دانشجوهای جوان در حمایت از کالای ایرانی و تقبیح قاچاق

اقتصاد پنهان- در دیدار مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد تفاهم‌نامه همکاری برای استفاده از ظرفیت گروه‌های خودجوش طلبه و دانشجوهای جوان جریان‌ساز سازمان در حمایت از کالای ایرانی و تقبیح قاچاق مطرح شد.

شنبه، ۰۳ خرداد ۱۳۹۹0 کامنتچاپ مطلب

 

به گزارش اقتصاد پنهان، مهدی کوشا، مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ترویج فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جامعه را خواستار شد.

کوشا، در این دیدار با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز ماده 14 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تبیین رویکرد جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با شیوه‌های مختلف بویژه استفاده از ابزارهای تبلیغی و ظرفیت مشارکت‌های مردمی پرداخت.

وی به جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان عضوی از کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمیته‌های تخصصی ذیل آن اشاره کرد گفت: برای حل مشکل فرهنگی قاچاق، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظار دارد این نهاد با برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و بکارگیری روش‌های مدون و منظم در حوزه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز حضور فعال و مؤثری داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلالی نیز در این دیدار با اشاره به این که امروز نیازمند یک عزم ملی برای تقبیح فعل قاچاق در کشور هستیم، تلاش‌ها و مجاهدت‌های خودجوش و پرجوش طلاب کشور در این خصوص را یادآور شد و گفت: مردم فهیم کشورمان نیز باید با عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از گسترش این فعل بکاهند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که تنها راه ریشه‌کن کردن قاچاق همت عمومی مردم است، تصریح کرد: موفقیت باید در نگاه مردم حس شود؛ اگر مصرف‌گرایی و میل به خرید کالای قاچاق ادامه یابد، به‌طور حتم با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

وی هم‌چنین از بی‌اعتنایی به سخنان  رهبر معظم انقلاب گلایه کرد و گفت: در شرایط فعلی این بی‌اعتنایی آثار وضعی دارد و تبلیغ در امور فرهنگی اثر خود را از دست می‌دهد. تبلیغات در این حوزه اصولاً چالشی است و شناسایی کالای قاچاق از غیر قاچاق برای مردم باید آسانتر باشد.

جلالی در ادامه سخنان خود به حرکت‌های داوطلبانه‌ی گروه‌های جهادی طلاب برای مقابله با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: این حضور صحنه‌ای از وحدت و همدلی برای تقبیح فعل قاچاق و نشانه‌ای از مسؤولیت‌پذیری است که به‌طور حتم ضمن خنثی کردن هجمه مصرف کالای قاچاق، روند مصرف کالای ایرانی را شتاب خواهد بخشید.

وی با بیان این که فضای تبلیغ در این عرصه باید به جای ابلاغ کشوری از عدم مصرف، به سمت موج مطالبه¬گری تغییر کند گفت: رفع تبلیغات مسموم و همراهی با مردم در طول تاریخ، برای روحانیت افتخار بزرگی بوده و همین امر موجب پیوند عمیق و مستحکمی میان مردم و استفاده از کالای ایرانی خواهد شد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی قرار است همه مسائل حوزه فرهنگ را از منظر دین و بسیاری از مسائل حوزه اجتماعی را پوشش دهد. بنابراین بسیاری از مباحث اجتماعی مثل قاچاق دغدغه این معاونت هست، بنابراین اگر خیلی خلاصه بخواهیم مأموریت این معاونت را تعریف کنیم می‌گوییم راهبری زیست‌بوم فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌ی قاچاق بر اساس ایجاد توافقی در این عرصه بین این سازمان و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار گسترده می‌شود.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: اقدام اول معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تولید برنامه فرهنگی است. به‌عنوان مثال در عرصه‌ی وسیع فرهنگ که هر روز یک اتفاق و رویداد جدیدی در حال رخ دادن است، نهاد فرهنگی نیاز به تولید برنامه‌ای شاخص در حوزه‌ی قاچاق کالا دارد. به این معنا که به سرعت با توجه به اقدامات میدانی و صحنه‌ی اجتماع، آرایش اقدام بگیریم.

جلالی ایجاد نگرش‌های عمیق و طراحی‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و ابراز کرد: اگر بخواهم این برنامه را عینی‌تر تشریح کنیم مثل این است که ما هم در خود جنگ حضور داشته باشیم و کار عملیاتی کنیم و هم در پشت جبهه برای ساخت موشک طراحی داشته باشیم. به‌عنوان مثال باید بدانیم مسئله قاچاق در جامعه ما از کجا سرچشمه گرفته است و برای حل این مسئله چه طراحی و مهندسی باید صورت گیرد.

در این دیدار پیشنهاد شد که در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت گروه‌های خودجوش طلبه و دانشجوهای جوان جریان‌ساز سازمان برای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در حمایت از کالای ایرانی و تقبیح قاچاق مورد استفاده قرار گیرد و در فضای رسانه‌ی ملی این موضوع به چالش و بحث گذاشته شود تا مردم در این عرصه با ایفای نقش حضور فعال و مؤثری داشته باشند.

 

اشتراک گذاری:
لینک کوتاه:

epe.ir/News/22787