سومین جلسه کمیته تخصصی فرهنگ و رسانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد

سومین جلسه کمیته تخصصی فرهنگ و رسانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد

اقتصاد پنهان- سومین جلسه کمیته تخصصی فرهنگ و رسانه کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور اعضا از بخش‌های دولتی و خصوصی به بررسی موضوع گرایش به مصرف پوشاک دست‌دوم اختصاص داشت.

يکشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۸0 کامنتچاپ مطلب

به گزارش اقتصاد پنهان، در این جلسه مهدی کوشا، مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تبیین اهداف و انتظارات این کمیته به تعریف و ترسیم فرایند تهیه محتوا برای فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی پیرامون تغییر ذائقه و نگرش مردم در استفاده از پوشاک دست‌دوم (تاناکورا) پرداخت.

سپس سرکار خانم فرساد، نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح دستور اول این جلسه مبنی بر تدوین برنامه جامع اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به عموم اظهار داشت: اگرچه وزارت بهداشت با مقوله‌ی پوشاک دست‌دوم ارتباط مستقیم ندارد اما لازم است در حوزه‌ی استاندارد‌های مربوطه بازنگری و برنامه‌ریزی شود.

وی از تشکیل کمیته‎ای برای اطلاع‌رسانی و بازرسی مداوم از سطح عرضه و نیز آموزش چهره‌به‌چهره برای آگاهی‌بخشی به فروشندگان و توزیع‌کنندگان پوشاک خبر داد و گفت: پوشاک دست‌دوم هرچند در دستور کار ما نیست اما با محوریت سالم‌سازی و جلوگیری از تهدید سلامت مردم، موضوع را پیگیر می‌کنیم.

همچنین فروغی، مشاور رییس ستاد مبارزه با قاچاق در امور راهبردی و تخصصی با بیان اینکه پوشاک دست‌دوم از سه جنبه اخلاقی، بهداشتی و اقتصادی قابل بررسی است، پیشنهاد تولید محتوا در قالب محصولات رسانه‌ای مستند را از سوی دستگاه‌های متولی با رعایت قوانین مربوطه مطرح کرد.

در ادامه فتوره‌چی در تشریح دستور دوم جلسه جایگاه و اهمیت سواد رسانه‌ای را تبیین کرد و پس از او افراسیابی در خصوص کارکردهای سواد رسانه‌ای در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا سخن گفت.
وی تجزیه و تحلیل محتوا و پیام، مهارت تفکر انتقادی و تولید محتوای مفید و مؤثر در استفاده از ظرفیت‌های مردمی را به عنوان مهارت‌های سواد رسانه‌ای برشمرد و ایجاد پویش در حوزه‌ی کاهش مصرف کالای قاچاق را ضروری دانست.

اشتراک گذاری:
لینک کوتاه:

epe.ir/News/21607