آغاز دومین مرحله از اجرای طرح ساماندهی برندها

اقتصاد پنهان- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از اجرای مرحله دوم طرح ساماندهی برندها خبر داد.

به گزارش اقتصاد پنهان به نقل از شبکه خبر، علی‌اکبر پوراحمدنژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: فعالیت هر مارک، عنوان و یا برند خارجی در یک کشور نیازمند تدابیری است که در تجارت جامعه بین المللی قابل قبول باشد. به طور مثال اصالت این برند و همچنین استقرار مکانیزم خدماتی که بعد از عرضه برند یا مارک که تحت عنوان کالای خاص عرضه می شود در کشور هدف می باشد.
پوراحمد نژاد افزود: ما در جهت ساماندهی برند با عناوین مجهولی مواجه بودیم که خود صاحبان برند اروپایی هم از آن بی اطلاع هستند که چنین عناوینی در کشورهای دیگر مجال کسب درآمد و سود نسبت به آنها انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای مرحله اول این طرح طی شهریور ماه شناسایی کامل را انجام داده‌ایم، گفت: در 43 پاساژ مناطق شمالی تهران تعداد صد و پنجاه سه واحدی که تحت تابلوهای برند فعال بودند را احضار کردیم. در ادامه مسیر در خود شهر تهران نیز حدود 89 تابلوی برندی که از قبل این کار فعالیت داشتند را احضار کردیم . در حوزه شهرستان ها این واحدها عملا بیش از ده واحد نبود و برخورد و ساماندهی این  واحدها در امکانی که کمتر بودند به سرعت انجام شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران ادامه داد: در مرحله دوم واحدهایی که در مرحله اول اخطار گرفته اند و در بررسی های بعدی یا مبادرت به پوشاندن تابلوها کرده اند یا نسبت به پایین آوردن تابلوها اقدام کرده اند یا مراجعاتی به مجموعه وزارت صنعت در جهت اخذ مجوز برند انجام داده اند را مورد رصد و پایش قرار می دهیم.
پوراحمد نژاد گفت: طبق قانون هیچ مارک یا برند خارجی بدون اصالت یا شفافیت تعریف شده حق فعالیت در هیچ کشوری را ندارد. این عناوین که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند نه تنها درامدهای نجومی ایجاد می کنند بلکه موجب خسارت های گسترده برای مردم می شوند.