رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی و تقبیح قاچاق نقش‌آفرینی کنند

اقتصاد پنهان-دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران خواستار نقش‌آفرینی رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی و تقبیح قاچاق شد.

به گزارش اقتصاد پنهان، پیرفلک در نشست مطبوعاتی خود بمناسبت سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تبیین آثار پدیده مخرب قاچاق پرداخت و خواستار نقش‌آفرینی رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی و تقبیح قاچاق شد.

وی ضمن اشاره به تبعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی قاچاق کالا  گفت: قاچاق کالا رکود اقتصادی، کاهش سرمایه‌گذاری و تعطیلی واحدهای تولیدی را به دنبال خواهد داشت.

دبیر کمیسیون استان مازندران از قدام برای افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به آثار سوء قاچاق کالا با استفاده از ظرفیت تبلیغی ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در همین رابطه یک فراخوان مقاله با عنوان «چرا کالای خارجی مصرف نکنیم» در سطح مدارس استان برگزار شده است که از برگزیدگان این مسابقه تجلیل خواهد شد.
وی با اعلام اجرای 5 طرح محوری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قالب گشت‌های مشترک در استان گفت: این طرح‌ها شامل مبارزه با عرضه پوشاک خارجی، تلفن همراه، میوه و تره بار، لوازم خانگی و مصنوعات طلای خارجی و فلزات گرانبهاء قاچاق است.

پیرفلک، میزان کشفیات کالای قاچاق استان در یکسال گذشته را بالغ بر 34 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 4 هزار و 306 فقره پرونده با موضوع قاچاق کالا و ارز تشکیل و یک هزار و 163 نفر نیز دستگیر شده‌اند.
وی با ابراز رضایت از روند مطلوب و سرعت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان، گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در کشور 30 روز است که این مدت در استان مازندران به 19 روز می‌رسد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از اجرای طرح تورهای بازرسی در مبادی ورودی استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: مردم با مشاهده مظاهر قاچاق در استان مراتب را به دستگاه‌های کاشف اطلاع‌رسانی کنند.